Na Gimnaziji Moste so potekali projektni dnevi, na katerih smo obravnavali osrednjo temo SVET, V KATEREM ŽIVIM z različnih vidikov: z očmi umetnikov, naravoslovcev in družboslovcev.
Dijaki prvih letnikov so spoznavali svet zgodovinsko, družbeno, geografsko in kulturno-umetniško, zato so se sprehodili skozi dvorane Narodnega muzeja Slovenije in Narodne galerije ter se tako srečali z občudovanja vredno preteklostjo. Na podlagi izdelanih projektnih nalog bomo izdali knjižico v obliki turističnega vodnika z naslovom Od dijakov za dijake.
Drugi letniki so opazovali svet z očmi naravoslovcev. Pripravili so raziskovalne naloge na temo okoljskih problemov.
Določali so onesnaženost zraka s trdnimi delci, iskali načine, kako ozeleniti našo teraso, in iskali rešitve, kaj storiti za zeleno prihodnost, hkrati so načrtovali zelena mesta prihodnosti. Cilj je bil, da bi dijakom približali naravno okolje, jih preselili iz učilnic v naravo in spodbudili k razmišljanju, kaj lahko pri sebi spremenijo, da izboljšajo okolje, v katerem živijo. Za dijake smo organizirali uvodno predavanje z naslovom Kaj lahko storimo za zeleno prihodnost? V svet sedanjosti in raziskovanje prihodnosti nas je popeljala asistentka v programu Vodarstvo in okoljsko inženirstvo UL FGG Katarina Zabret.
Poleg tega je skupina dijakov spoznala tudi Fakulteto za logistiko Univerze v Mariboru, kjer so si ogledali delovanje 3D-tiskalnika in tahografa, spoznali so programsko opremo Flexsim in 3D-modeliranje v okolju Solidworks. Dotaknili smo se tudi elektrifikacije vozil in njihovega vpliva na razvoj zelenih tehnologij v logistiki v prihodnosti. Druga skupina dijakov pa je konstruirala preprosta vezja in preizkušala njihovo delovanje.
Tretja skupina dijakov je spoznala Preteklost pod mikroskopom v Narodnem muzeju Slovenije.
Tretji letniki so imeli v sodelovanju z Mladinsko postajo Moste delavnico projektnega učenja. Preizkušali so metodo brainstorminga za iskanje idej mladih za svoje projekte. Nastalo je več kot 20 idej, ki so jih razvili in pripravili kakovostne in izvirne projektne naloge – od ustvarjanja z glasbo do filmske predstavitve svojega družinskega okolja.
V okviru projektni dni so lahko dijaki odšli tudi na ekskurzijo. Naši popotniki so se podali v Rim, Neapelj in Sorrento. Ogledali so si Vatikan, rimski Kolosej, podzemni svet starokrščanskih katakomb, slovite Španske stopnice, vodnjak Trevi (Fontana di Trevi) … Kljub slabemu vremenu so se peš povzpeli na Vezuv in si nato ogledali antično mesto Herculaneum. Prav tako pa so se sprehodili po romantičnih ulicah mesta Sorrento, v katerem se je rodil renesančni pesnik Torquato Tasso.
Projektne dni smo zaključili s predstavitvami po posameznih letnikih, na katerih so dijaki nazorno predstavili svoje ugotovitve in ideje. Spoznali so, da je vse mogoče, vendar le, če so vztrajni, pogumni, osredotočeni in imajo jasen cilj. Hkrati so ugotovili, da le s spreminjanjem sebe lahko spreminjajo svet, v katerem živijo.